SP Audit

ZPRÁVA O TRANSPARENTNOSTI ZA ROK 2020

 

 

ZPRÁVA O TRANSPARENTNOSTI ZA ROK 2020

 


1.    Úvod

 

Zpráva o transparentnosti za účetní období od 1.1.2020 do 31.12.2020 je připravena a zveřejněna v souladu s článkem 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 537/2014.

 

2.    Popis právní formy a vlastnické struktury

 

Společnost SP Audit, s.r.o. se sídlem Murmanská 1475/4, Praha 10 – Vršovice, IČO: 261 37 534, auditorské oprávnění Komory auditorů ČR č. 340 je česká společnost s ručením omezeným. Datum vzniku a zápisu společnosti do obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, oddíl C., vložka 73523
je 14. prosinec 1999.

 

Společnost má k datu 31.12.2020 čtyři společníky z čehož jsou tři společníci zároveň statutárními auditory zapsanými v Komoře auditorů ČR. Detailní přehled vlastnické struktury je uveden níže.

 

Vlastnická struktura od 1.1.2020 – 31.12.2020

Ing. Pavel Smolák (jednatel) – obchodní podíl ve výši 40%

Ing. Jana Pilátová (jednatel, statutární auditor osv. č. 1708) - obchodní podíl ve výši 40%

Ing. Zdeněk Šimon (statutární auditor osv. č. 2265) - obchodní podíl ve výši 10%

Ing. Lenka Filipová (statutární auditor osv. č. 2269) - obchodní podíl ve výši 10%

 

Společnost není součástí žádné sítě skupiny společností.

 

3.    Popis struktury řízení společnosti

 

Statutárním orgánem společnosti jsou jednatelé Ing. Pavel Smolák a Ing. Jana Pilátová. Každý z jednatelů je oprávněn zastupovat Společnost v celém rozsahu a samostatně. Prokura byla udělena
Ing. Lence Filipové a Ing. Zdeňku Šimonovi.

 

Strategického rozhodování v oblasti směřování, rozvoje společnosti a v oblasti auditu se vždy účastní všichni společníci společnosti na pravidelných poradách vedení. Každý společník má zároveň specifické oblasti odpovědnosti v operativním řízení.  Obchodní vedení společnosti zajišťuje zejména
Ing. Pavel Smolák, odpovědnost za provozní řízení v oblasti auditu je v kompetenci zbylých společníků v postavení statutárních auditorů.

 

4.    Popis vnitřního systému řízení kvality auditorské společnosti

 

Cílem Společnosti je vytvoření, zavedení, udržování, monitorování a posilování systému kvality řízení, který poskytuje přeměřené ujištění, že partneři a její zaměstnanci splňují Mezinárodní standard řízení kvality (ISQC) „Řízení kvality u společností provádějících audity, prověrky účetních závěrek, ostatní ověřovací zakázky a související služby a že zprávy ze zakázky jsou přiměřené daným okolnostem. Za tímto účelem má Společnost vypracovaný Manuál řízení kvality ve společnosti SP Audit, s.r.o., který zahrnuje zásady a postupy vnitřního systému zabezpečení kvality.

 

Odpovědnost vedení společnosti za kvalitu

Partneři přijímají odpovědnost za vedení a za podporu prostředí pro zajištění kvality v rámci společnosti, za vytvoření a udržování Manuálu řízení kvality, dále všech nutných praktických pomůcek a příruček podporujících kvalitu zakázky. Každý partner má v rámci systému řízení kvality přiděleny určité oblasti a odpovědnosti za stanovení provozní struktury a ohlašovací struktury, pravidelné udržování všech nutných praktických pomůcek a příruček podporující kvalitu zakázky.

 

Etické požadavky

Společnost je odpovědná za vytvoření, implementaci, monitorování a prosazování pravidel a postupů vytvořených k tomu, aby sloužili všem partnerům a zaměstnancům k porozumění, identifikování, zdokumentování a řízení hrozeb omezení nezávislosti a k vyřešení záležitostí nezávislosti, které vznikají před či v průběhu zakázky. Za tímto účelem je ve Společnosti určen odpovědný partner, který dohlíží na dodržování etických zásad zejména nezávislosti, konfliktu zájmů a zachovávání důvěrnosti informací. Monitoruje dodržování pravidel a postupů společnosti týkající se všech etických záležitostí, poskytuje doporučení a konzultace v záležitostech etiky partnerům a zaměstnancům, koordinuje školení týkající se etických otázek.

 

Přijetí a pokračování vztahů s klientem

Společnost má nastaveny pravidla a postupy, které s přiměřenou jistotou zajistí, že jsou identifikovány a

vyhodnoceny potenciální zdroje rizik spojených se vztahem s klientem nebo s konkrétními zakázkami. Společnost a její partneři a zaměstnanci přijímají nové zakázky nebo pokračují v existujících zakázkách a ve vztahu ke klientovi jen poté, co partner odpovědný za zakázku schválil přijetí nebo pokračování v zakázce.

 

Lidské zdroje

Společnost uznává hodnotu a váhu lidských zdrojů. Společnost a partner odpovědný za lidské zdroje musí zhodnotit požadavky na odborné služby, a zajistit dostatečnou kapacitu a kvalifikaci nutnou pro kvalitní provedení auditních zakázek a uspokojení požadavků klienta. Společnost se snaží poskytnout příležitosti pro profesní kariérní rozvoj svých pracovníků tak, aby si udržela kvalifikované zaměstnance a aby zajistila dlouhodobě udržitelný a trvalý růst a klade důraz na kontinuální profesní rozvoj všech zaměstnanců.

 

Provádění zakázky

Společnost vyžaduje, aby zakázky byly prováděny v souladu s profesními standardy a požadavky příslušných právních předpisů. Za tímto účelem má vytvořenou Metodickou příručku pro provádění auditů a vzorovou auditní dokumentaci pro zdokumentování průběhu prací na zakázce, se kterou jsou všichni zaměstnanci seznámeni. Zaměstnanci jsou podporováni, aby na základě profesního úsudku upravovali vzory tak, aby zajistili, že jsou skutečnosti každé zakázky vhodně zdokumentovány a zhodnoceny v souladu s profesními standardy a pravidly společnosti. Společnost podporuje konzultace v rámci týmu provádějícího zakázku a s dalšími osobami uvnitř společnosti a využívání tak kolektivních znalostí a technických dovedností ke snížení rizika chyby a ke zlepšení kvality provádění zakázky. Partner odpovědný za zakázku konzultuje s ostatními partnery a zaměstnanci všechny významné, obtížné nebo sporné otázky identifikované v průběhu plánování či provádění zakázky.

Společnost má nastaven systém kontroly kvality zakázky, který mimo jiné zahrnuje kritéria pro určení, zda bude u zakázky provedena kontrola kvality zakázky, povahu, načasování a rozsah kontroly kvality a požadavky na osobu provádějící kontrolu kvality zakázky. Pokud je vyžadována kontrola kvality zakázky, zpráva o zakázce nesmí být datována před dokončením kvality kontroly kvality zakázky.

Za celkovou kvalitu provedené zakázky je odpovědný partner odpovědný za podepsání zprávy o zakázce.

 

Monitorování

Pravidla a postupy řízení kvality jsou klíčovou součástí vnitřního kontrolního systému společnosti. Monitorování se skládá v první řadě z porozumění kontrolnímu systému a určení, prostřednictvím dotazování, testů průběhu transakce a inspekcí spisů, zda a v jakém rozsahu tento kontrolní systém funguje efektivně. Monitorování dále zahrnuje navržení doporučení ke zlepšení systému, zejména pokud jsou objevena slabá místa nebo pokud se profesní standardy či postupy změnily.

Společnost spoléhá na každého partnera a zaměstnance na všech úrovních, aby neformálně monitorovali a prosazovali kvalitu, etiku a profesní a firemní standardy.

Společnost má zaveden periodický monitorovací program s cílem poskytovat společnosti přiměřenou jistotu, že se pravděpodobně nebude vyskytovat nebo že zůstane neobjeveno významné a/nebo trvalé porušování pravidel a řízení kvality.

 

5.    Poslední provedená kontrola kvality

 

Poslední pravidelná kontrola kvality byla provedená Komorou auditorů ČR a Radou pro veřejný dohled nad auditem (RVDA) v únoru 2020 bez zásadních zjištění.

 

6.    Seznam subjektů veřejného zájmu

 

V průběhu roku 2020 byla společnost statutárním auditorem pouze jediného subjektu veřejného zájmu, a to společnosti PASSERINVEST FINANCE, a.s. (emitent veřejně obchodovaných dluhopisů), se sídlem Želetavská 1525/1, Praha 4 – Michle, IČO: 054 96 446. 

 

7.    Prohlášení nezávislosti

 

Povinností společnosti a všech jejích statutárních auditorů je identifikovat a vyhodnotit hrozby vůči nezávislosti při rozhodování o akceptaci zakázky a během ní. V rámci vyhodnocení nezávislosti společnost postupuje v souladu s § 14 zákona č. 93/2009 Sb. o auditorech a o změně některých zákonů, článkem č. 6 Nařízení evropského parlamentu a Rady (EU) č. 537/2014, příslušnou sekcí 290 Etického kodexu pro auditory a účetní znalce o nezávislosti vydaného Mezinárodní federací účetních IFAC, týkající se nezávislosti při auditech a interní směrnicí obsahující uplatňované auditorské postupy v rámci naší auditorské společnosti v návaznosti na Mezinárodní standard pro řízení kvality ISQC 1.

 

Je požadováno, aby všichni partneři a zaměstnanci každoročně odevzdávali písemné potvrzení, že rozumí a jsou v souladu se sekcí 290 a sekcí 291 Etického kodexu a s pravidly společnosti týkající se nezávislosti. Každý partner nebo zaměstnanec přidělený k ověřovací zakázce písemně potvrdí, že je nezávislý na klientovi a na zakázce, nebo že oznámil partnerovi odpovědnému za zakázku veškerá ohrožení nezávislosti, a tak mohly být aplikovány vhodné zabezpečovací prvky.

 

Prohlašujeme, že jsme v období, které pokrývá tato Zpráva o transparentnosti ve své činnosti nezávislí ve smyslu výše uvedených předpisů a v naší společnosti je pravidelně prováděn vnitřní přezkum nezávislosti.

 

 

8.    Strategie společnosti v oblasti průběžného vzdělávání

 

Společnost klade velký důraz na kontinuální vzdělávání a rozvojový proces partnerů a zaměstnanců společnosti.  Snaží se vytvářet prostředí pro sdílení informací mezi zaměstnanci a vytváření společné základny znalostí společnosti prostřednictvím odborných konzultací. Pravidelně probíhají interní školení všech zaměstnanců v oblasti účetních a daňových novinek a školení v oblasti metodiky auditu a vedení spisu auditora se zaměřením na praktické zkušenosti a aktuální zjištění z prováděných auditů.

 

Všichni zaměstnanci absolvují v průběhu roku minimálně 3 odborná externí školení dle jejich výběru, který následně podléhá schválení odpovědným partnerem za oblast vzdělávání zaměstnanců.

Statutární auditoři a asistenti absolvují minimální rozsah školení v souladu s příslušnými vnitřními předpisy Komory auditorů ČR.

 

9.    Informace o stanovení odměny společníků auditorské společnosti

 

Společníci společnosti mají stanovenou fixní částku mzdy, a dále v souladu se společenskou smlouvou a stanovami společnosti, nárok na podíl na zisku ve výši odpovídající jejich obchodnímu podílu.

 

10. Strategie střídání klíčových auditorských partnerů a zaměstnanců

 

Klíčoví auditorští partneři provádějící audit u subjektu veřejného zájmu ukončí účast na povinném auditu nejpozději do 7 let ode dne jmenování.

 

Rotace statutárních auditorů, asistentů a ostatních zaměstnanců u ostatních auditovaných subjektů závisí na okolnostech každé dané zakázky a je vždy plánována a komunikována s odpovědnými auditorskými partnery.

 

11. Finanční informace

 

 

Výnosy za období od 1.1.2020 – 31.12.2020

 

 

Částka (tis. Kč)

 

 

Povinný audit ročních a konsolidovaných účetních závěrek subjektů veřejného zájmu a subjektů patřících do skupiny podniků, jejichž mateřský podnik je subjektem veřejného zájmu

 

 

150

 

 

Povinný audit ročních a konsolidovaných účetních závěrek jiných subjektů (které nejsou subjekty veřejného zájmu)

 

 

11 386

 

 

Povolené neauditorské služby poskytované účetním jednotkám, které jsou zároveň auditovanými jednotkami Společnosti

 

 

78

 

 

Neauditorské služby poskytované jiným subjektům (neuaditovaným účetním jednotkám)

 

 

124

 

 

Ostatní tržby (nájem, ostatní provozní výnosy, apod.)

 

 

511

 

 

Celkem

 

 

12 250

 

 

 

 

V Praze dne 13. 4. 2021

Ing. Lenka Filipová, Statutární auditor, Auditorské oprávnění č. 2269
Ing. Pavel Smolák, Jednatel společnosti SP Audit, s.r.o. 

Zpráva o transparentnosti za rok 2020 ke stažení zde

 

 

 

 

Kontakt

SP Audit, s.r.o.
Kubánské náměstí 1391/11
100 00 Praha 10


Tel.:        (+420) 295 560 533
              (+420) 295 560 539
GSM:     (+420) 602 150 252
Tel.+fax: (+420) 295 560 374

E-mail: spaudit(a)spaudit.cz
Nahraďte prosím znak (a) znakem @.

Web: www.spaudit.cz

 

Sledujte nás

  LinkedIn    Twiiter



SP Audit, s.r.o. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování stránek, k analýze návštěvnosti a cílení reklam. Více informací ZDE

Podmínky použití | Sběr a ochrana osobních údajů | Prohlášení - cookies

Copyright 2022 © SP Audit, s.r.o. - auditor, daňový poradce, účetní firma | Project by Bezlinka